A magatartás értékelésének szempontjai
1. Megfelel az iskolai követelményeknek
· A házirend, az iskolai követelmények ismerete, azok betartása és betartatása.
· Szükség esetén aktív kiállás a rendbontók, a fegyelmezetlenek ellen az iskolai viselkedés szabályainak megtartása érdekében.
2. A közösséghez és annak tagjaihoz való viszony
· Beilleszkedés a közösségbe, mások beilleszkedésének elősegítése.
· Aktív szerepvállalás a közösség előtt álló feladatok megoldásában.
· Segítőkészség a problémák feltárásában és megoldásában.
3. Megfelelés az általános viselkedésnormáknak
· Udvarias, figyelmes viselkedés és kulturált hangnem minden körülmény között.
Az értékelés módja
Példás a tanuló magatartása, ha
· Viselkedése példamutató, udvarias.
· Véleményét bátran, őszintén, megfelelő formában mondja el.
· Tiszteli a közösség hagyományait, motiválja társait a közösségért végzett munkára, a közösségi munkában aktív.
· Az iskolai és iskolán kívüli magatartása megfelel a házirend előírásainak.
Jó a tanuló magatartása, ha
· Véleményét őszintén, megfelelő formában közli.
· Társaival szemben ritkán ragadtatja el magát, általában tisztelettudó.
· Közösségi munkája nem eléggé kezdeményező, de általában a rábízott feladatokat megoldja.
· A házirend előírásait általában betartja.
Változó a tanuló magatartása, ha
· Véleményét nem a megfelelő formában mondja el.
· A kulturált viselkedés szabályai ellen sokszor vét, olykor szerénytelen, kirívó.
· Közösségi feladatot csak ösztönzésre, alkalomszerűen vállal.
· Gyakran vét az iskolai élet – házirend – szabályai ellen.
Rossz a tanuló magatartása, ha
· Másokra is romboló hatással van magaviseletével.
· Durvaság, gorombaság, megengedhetetlen viselkedés és hangnem jellemzi a felnőttekkel és társaival szemben.
· A közösséghez való viszonyát a közöny, az érdektelenség jellemzi, és időnként szándékosan szembekerül a közösség követelményeivel.
· Tanítási órákon zavarja mások munkáját.
|